Den här e-tjänsten är för dig som är förtroendevald i Robertsfors kommun och önskar söka ersättning för förlorad arbetsinkomst.
När du har loggat in får du lämna följande uppgifter:
- Dina kontaktuppgifter
- Din månadslön
- Information om vilka möten du söker ersättning för, hur många timmar och vilket belopp.
Innan handläggare kan gå vidare med ärendet behöver du styrka dina uppgifter. Det kan du göra genom att göra något av följande val i e-tjänsten:
- Ange att du är anställd i Robertsfors kommun. Då kommer handläggaren att kontrollera din ersättning.
- Bifoga ett intyg från din arbetsgivare (exempelvis din lönespecifikation).
- Ange din arbetsgivares kontaktuppgifter. Det här innebär att den du angett kommer att få ett mejl där hen får signera ditt ärende digitalt med BankID. Om din arbetsgivare inte vill styrka ditt ärende (ex om uppgifterna inte stämmer) kan hen neka signeringen och du kan komplettera ditt ärende och skicka in på nytt.
Förutsättningar för att ersättning ska betalas ut
- Du har skickat in ärendet
- Din förlorade arbetsinkomst är styrkt av din arbetsgivare
- Din mötestid är inrapporterad av sekreterare och attesterad av ordförande
Vid frågor om e-tjänsten och din ersättning ta kontakt med Nina Burman.