Arvode och reseersättning för förtroendevalda

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Den här e-tjänsten är för dig som är förtroendevald politiker i Robertsfors kommun. Här kan du lämna in uppgifter för att få arvode och reseersättning för möten och händelser som inte administreras av sekreterarna. 

I e-tjänsten får du fylla i ett antal uppgifter (de fält som är markerade med * är obligatoriska):

  • Dina kontaktuppgifter (personnummer, namn, e-post, mobiltelefon)
  • Vilken politisk instans du tillhör
  • Vem som ska attestera ditt ärende och hens kontaktuppgifter (exempelvis ordförande i utskottet)
  • Rapportering sammanträde/förrättning
    • Vad du gjort
    • Vilket datum
    • Vilken tid
    • Sammanlagd inkl restid
  • Om du har kört egen bil anger du hur långt du kört, om du har ett parkeringskvitto eller bussbiljett kan du bifoga det.
  • Om du har varit borta över flera dagar får du fylla i uppgifter för flerdagstraktamente. 
  • Vill du begära ersättning för förlorad arbetsinkomst för samma möte gör du det i samma ärende. Om du är anställd av Robertsfors kommun anger du det. Annars får du bifoga ett intyg som styrker din förlorade arbetsinkomst. 

Om du inte vill använda e-tjänsten hittar du blanketten här till höger. Skriv ut den och fyll i och lämna in till sekreteraren för vidare administration. 

Vem ska attestera?

Respektive nämnds eller utskottsordförande ska attestera inlämnade underlag med krav på ersättning för övriga förtroendevalda i nämnd eller utskott. Krav på ersättning respektive nämnds eller utskottsordförande attesteras av kommunalrådet med kommunstyrelsens vice ordförande som ersättare. 

Följande behövs för e-tjänsten

  • E-legitimation
  • För- och efternamn, e-postadress och ev mobilnummer till den som ska attestera

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa