Den här e-tjänsten är för dig som är förtroendevald politiker i Robertsfors kommun. Här kan du lämna in uppgifter för att få arvode och reseersättning för möten och händelser som inte administreras av sekreterarna.
I e-tjänsten får du fylla i ett antal uppgifter (de fält som är markerade med * är obligatoriska):
- Dina kontaktuppgifter (personnummer, namn, e-post, mobiltelefon)
- Vilken politisk instans du tillhör
- Vem som ska attestera ditt ärende och hens kontaktuppgifter (exempelvis ordförande i utskottet)
- Rapportering sammanträde/förrättning
- Vad du gjort
- Vilket datum
- Vilken tid
- Sammanlagd inkl restid
- Om du har kört egen bil anger du hur långt du kört, om du har ett parkeringskvitto eller bussbiljett kan du bifoga det.
- Om du har varit borta över flera dagar får du fylla i uppgifter för flerdagstraktamente.
- Vill du begära ersättning för förlorad arbetsinkomst för samma möte gör du det i samma ärende. Om du är anställd av Robertsfors kommun anger du det. Annars får du bifoga ett intyg som styrker din förlorade arbetsinkomst.
Om du inte vill använda e-tjänsten hittar du blanketten här till höger. Skriv ut den och fyll i och lämna in till sekreteraren för vidare administration.
Vem ska attestera?
Respektive nämnds eller utskottsordförande ska attestera inlämnade underlag med krav på ersättning för övriga förtroendevalda i nämnd eller utskott. Krav på ersättning respektive nämnds eller utskottsordförande attesteras av kommunalrådet med kommunstyrelsens vice ordförande som ersättare.